De Olympische vlam is gisteren per ongeluk voor het eerst uitgegaan op weg naar Londen. De toorts was vastgemaakt aan de rolstoel van paralympisch atleet David Follett.

Olympische moedervlam

De vlam doofde in Devon, een graafschap in het zuidwesten van Engeland. Volgens een woordvoerster van het Olympisch Organisatiecomité ging de vlam uit door een defecte brander. Er werd direct een vervangende fakkel geregeld die werd aangestoken met de Olympische moedervlam. Deze wordt bewaard in een speciaal ontworpen mijnwerkerslamp, waardoor ze fakkels onmiddellijk terug kunnen ontsteken.